Genel Bakış
Intermodal modelle; uzun mesafeleri demiryolu ve denizyolu ile, esneklik gerektiren kapı operasyonlarını ise karayolu ile kurgulayarak hem maliyet hem de çevresel etki açısından optimum çözümler sunuyoruz.
Intermodal modelin avantajları
- • Daha düşük birim taşıma maliyeti (özellikle uzun mesafelerde)
- • Sabit tren seferleri ile öngörülebilir transit süreler
- • Daha düşük karbon ayak izi ve sürdürülebilirlik hedeflerine uyum
- • Kara sınırlarındaki yoğunluk ve risklerin dengelenmesi
- • Yük birimi bazlı yapı ile daha az elleçleme ve hasar riski
Tipik intermodal akışlar
| Hat | Model | Transit (tahmini) |
|---|---|---|
| TR → DE / NL | Karayolu + Demiryolu | 5–7 gün |
| TR → IT | Karayolu + Ro-Ro + Demiryolu | 4–6 gün |
| TR → Central / Eastern EU | Karayolu + Demiryolu | 4–7 gün |
Operasyon & izlenebilirlik
Intermodal operasyonlarda; terminal giriş/çıkışları, tren yükleme/boşaltma ve bağlantılı karayolu taşıması tek bir plan dahilinde yönetilir. Statü güncellemeleri ve ETA bilgileri, taşımanın her aşamasında müşterilerimizle paylaşılır.
İlgili hizmetler
Intermodal Taşımacılık – SSS
Intermodal taşımacılık; çoğunlukla karayolu, demiryolu ve denizyolu gibi birden fazla taşıma modunu aynı yük birimiyle kullanarak, aktarma sayısını, maliyeti ve çevresel etkiyi azaltan bir modeldir.
Başta Türkiye–Avrupa koridorları olmak üzere; Almanya, Benelüks, İtalya, Orta ve Doğu Avrupa hatlarında intermodal çözümler sunuyoruz.
Planlı tren seferleri ve terminal slot anlaşmaları sayesinde intermodal hatlarda, tarifeli sefer mantığıyla oldukça öngörülebilir transit süreler sunuyoruz.
Düzenli akışa sahip, paletli veya konteynerize edilebilen, orta–uzun mesafe hatlarda intermodal model oldukça avantajlıdır. Çok acil yüklerde ise doğrudan karayolu/ havayolu daha uygun olabilir.